Marketingul prin conținut – Content Marketing – Ce Este și Cum Funcționează

Marketingul prin conținut – Content Marketing – Ce Este și Cum Funcționează

Ce este marketingul prin conținut?

Marketingul prin conținut (Content Marketing) este o tehnică folosită în marketingul digital. Această tehnică implică crearea și distribuirea de materiale online ( exemple: video, foto, blog-uri, postări în rețelele sociale) care nu promovează explicit un brand (o marcă) dar intenționează să stimuleze interesul pentru produsele sau serviciile sale.

 

Social Media este o parte integrantă a conținutului prin marketing.

 

În acest articol vei învăța cum să integrezi  marketingul prin conținut în planul tău de marketing digital.

 

Marketingul prin conținut este o tehnică de creare și distribuire a unui conținut valoros, relevant și consistent pentru a atrage și câștiga un public foarte bine definit, având obiectivul de a genera acțiuni profitabile.

 

Cuvântul cheie este “Valoros”.  Acest tip de conținut se poate diferenția, de mesajele publicitare, de care consumatorii se feresc, doar dacă aduce valoare în viața consumatorului.

 

Pentru mine, crearea de conținut, este cea mai frumoasă parte dintr-un plan de marketing digital. Crearea de conținut îți oferă posibilitatea să fii creativ. Să te joci cu imagini, culori, cuvinte. Mai mult decât atât. Atunci când creezi conținut valoros, ai satisfacția și bucuria că ai făcut tot ce puteai mai bine pentru a rezolva anumite probleme sau nevoi ale clienților tăi.

 

Pentru a înțelege mai bine ce înseamnă marketingul prin conținut, uite câteva exemple:

 

5 exemple de marketing prin conținut

 

  1. Înregistrările audio (podcast)-  potențialii tăi clienți le pot asculta în mașină, în drum spre birou sau la sală. Ideea e să le vorbești despre lucrurile care-i pasionează.

 

  1. Articole informative. Poți scrie articole care să conțină, text, imagini, video, înregistrări video. Apoi poți publica aceste articole pe blogul companiei tale. Prin aceste articole îți ajuți clienții sau potențialii clienți, fără să le ceri să cumpere de la tine. Articolele pot conține informații despre piața în care activezi, noutăți din domeniu, recomandări sau articole de forma “Cum să … (Cum se înmulțesc peștii de acvariu, Cum se pregătesc stupii de albine pentru iernat, Cum să slăbești fără efort)”.

 

  1. Videoclipuri  Este foarte ușor să filmezi. Multe dintre telefoanele existente pe piață filmează în format HD, unele chiar 4k, au o rezoluție foarte bună și te pot ajuta să filmezi chiar și în condiții de iluminare scăzută. Dacă vrei să ai filmări de calitate atunci poți opta pentru un DSLR sau o cameră video. Documentează activitatea ta și postează flmările în rețelele sociale. Un canal de You Tube este foarte valoros. Canalul de You Tube îți poate aduce foarte mulți urmăritori. Aceștia sunt ușor de transformat în clienți pentru că deja te cunosc și au încredere în tine.

 

  1. Reprezentări grafice (Infografice)- Infograficele transformă informațiile complexe în grafice creative, foarte ușor de urmărit. Acestea atrag atenția, oferă claritate și o mai bună înțelegere a mesajului comunicat.

 

  1. Cărțile electronice. Este foarte ușor să scrii un pdf, sau un e-book în care să le oferi potențialilor clienți anumite informații valoroase. Cei mai mulți optează pentru crearea unor ghiduri care-l ajută  pe cumpărător să aleagă produsul sau serviciul potrivit. Ghidurile pot fi salvate în format .pdf sau .epub (E-Book) pentru ca acestea să fie citite ușor, cu ajutorul telefoanelor smart, al tabletelor, de către potențialii tăi clienți. Exemple de ghiduri : Ghidul cadourilor memorabile (te învață cum să oferi cadouri pentru diferite ocazii), Ghidul apicultorlui începător, Tehnici de colorarea a părului, Cum să îți organizezi vacanța perfectă.

 

Concluzia acestui articol este că fără conținut, marketingul digital, este doar publicitate.

Dacă vrei să investești puțin și să obții maximul, începe să produci conținut valoros și să măsori acțiunile tale.

Vei fi surprins să vezi că cele mai mari beneficii, pe care le-ai obținut în urma unei investiții, sunt aduse de conținutul valoros, pe care l-ai produs pentru publicul tău.

Tu ce fel de conținut ai creat până acum pentru viitorii tăi clienți?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *