Ce este Marketingul

Ce este Marketingul

By : -

Ce este Marketingul

Ce este Marketing-ul?

Am întâlnit foarte multe persoane care au o reticență față de acest cuvânt: „Marketing„. Cred că se întâmplă asta deoarece marketing-ul este, în percepția lor, sinonim cu publicitatea.

 

Și pentru că publicitatea întrerupe des, filmul preferat, programul tv, emisiunea de la radio, clipul You Tube, sau ne invadează aproape toate site-urile și platformele pe care le utilizăm zilnic, rezultă o concepție greșită: Marketingul = ceva sau cineva rău intenționat, care vrea să ne păcălească, să ne fure timpul și banii.

 

Dacă și tu crezi că marketing-ul este ceva rău atunci sper ca parcurgerea acestui articol să-ți ofere un nou punct de vedere.

 

Eu privesc marketingul dintr-o cu totul altă persectivă. Cred că marketing-ul este bun, necesar. Fără marketing nu există vânzare. Iar fără vânzare, miliarde de clienți ar suferii în lipsa produselor sau serviciilor care le fac viața mai ușoară.

 

Dar ce este marketingul?

Câteva căutări pe google și putem descoperi o mulțime de descrieri ale acestei activități.

 

Wikipedia spune despre Marketing

În accepțiunea generală, marketingul reprezintă „știința și arta de a convinge clienții să cumpere” . Philip Kotler definea marketingul ca „un proces social și managerial prin care indivizi sau grupuri de indivizi obțin ceea ce le este necesar și doresc prin crearea, oferirea și schimbul de produse și servicii o anumită valoare” . Simplist, marketingul reprezintă „arta și știința de a vinde”.

 

În DEX termenul „marketing” se bucură de o nouă serie de definiții, eu am ales-o ca exemplu pe aceasta:

Ansamblu al activităților, metodelor și tehnicilor care au ca obiect, studiul cererii consumatorilor și satisfacerii acestei cereri cu produse și servicii.

 

Pentru a nu-ți încărca memoria cu tot felul de definiții, una mai completă decât cealaltă, îți propun să te mulțumești cu varianta cea mai simplă. „știința și arta de a convinge clienții să cumpere”.

Mare atenție însă, chiar dacă până și aceste definiții ne duc cu gândul la publicitate, marketingul nu înseamnă doar publicitate. Cele două cuvinte: „arta” și „știința” ascund în spatele lor procese complexe pe baza cărora se dezvoltă noi produse și servicii menite să rezolve problemele și nevoile clienților din întreaga lume.

Ca să înțelegi cât mai bine semnificația acestui cuvânt îți voi vorbi în continuare despre Marketing Mix sau cei patru P (4P) termen introdus în literatura de specialitae de McCarthy. Acesta a împărțit marketingul în patru segmente de activitate:

  1. Produs – specificațiile bunului sau produsului în cauză, și modul în care relaționează la nevoile și dorințele utilizatorului final.
  2. Preț – procesul de stabilire a prețului pentru un produs, inclusiv reducerile de preț.
  3. Promovare – aici includem publicitatea și vânzările personale, reclama, relațiile publice.
  4. Plasament -sau distribuție, se referă la modul în care produsul ajunge la client.

În concluzie vreau să spun că marketingul nu este doar publicitate ci un întreg proces în urma căruia utilizatorii primesc produsele de care au nevoie.

 

Am reușit să-ți schimb percepția despre marketing ? Dacă nu, spune-mi ce este marketingul în viziunea ta.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *